Akulah Ketua Itu

Oct 7, 2009

Citer ni berlaku sewaktu aku tengah galak merempit dengan motosikal, ketika itu umur aku baru belasan tahun jer (kira tak berape nak matang lagi ler). Time tu aku rase dalam tingkatan 4 atau 5 kot, aku agak liar sikit mase tu, maklumlah sekolah pun lelaki jer, perangai pun agak macam setan sikit. Aku join bebudak motor kat tempat aku yang adelah dalam seramai 15 orang ahli, yang bestnya team aku ni punyalah baik, dalam 15 orang tu cuma 4 orang jer yang hisap rokok, aku dan baki yang lain tak hisap rokok (katakan tak nak kepada rokok).

Cuma yang tak baiknya kiteorang ni suka berlumba haram antara ahli team motor kiteorang ni, sape yang kalah kena isi minyak motor yang menang (full tank). Satu hari tu kiteorang semua dah bosan melepak dan berlumba haram ni, masing-masing cuba nak bagi idea untuk menghilangkan bosan. Tiba-tiba Zam bersuara, "Jom kite kejar anjing nak?, pastu kite baling dengan batu, bagi anjing kurang sikit kat taman perumahan kite ni". Yang lain pun terus setuju je memandangkan masing-masing dah bosan tahap dewata raya pun. Maka bermulalah plan kiteorang mengejar dan menghambat anjing tu dengan batu dan kayu, habis semua anjing dan anak-anak anjing kat taman perumahan tu kiteorang hambat.

Tak cukup kat taman perumahan kiteorang je, taman perumahan sebelah pun kiteorang hambat anjing-anjing tu, tak aman hidup anjing-anjing tu. Time tu baru dengar je bunyi motor, anjing-anjing yang ade terus lari melintang patah eh.. lintang pukang, belum sempat kiteorang nak kejar, betapa takutnya anjing-anjing kat situ dengan team aku. Satu malam tu tengah kiteorang menghambat anjing sampai lari dari taman perumahan aku, member aku yang bernama Deli menjerit.

Deli: Akulah ketua anjing!!! (sebenarnya nak cakap ketua pemusnah anjing).

Kiteorang: Hahahahaha!!!!

Pipi: Ape sengal kau ni cakap kau ketua anjing hahahaha!!!

Deli: Eh, tak lah aku ni anjing select!!! (sebenarnya nak cakap pemusnah anjing yang terpilih).

Acoi: Hahahaha!!! bodoh betul kau ni, ape yang kau nak cakap sebenarnya? kau ni jenis anjing polis ke? terpilih konon.

Kiteorang: Hahahahahaha!!!

Deli: Ape aku cakap ni???? bodohnya aku.

Sampai berguling-guling jugaklah kiteorang gelakkan si Deli tu, macam nak pecah urat tengkuk aku gelak. Deli yang malu terus buat muka bodoh sambil sambung kejar anjing yang ade, kiteorang pulak terus gelak sampai puas. Deli ni memang ade masalah percakapan, kadang-kadang dia bercakap tanpa berfikir, tu yang selalu salah je dia sebut.

Start dari hari tu sampailah sekarang, kiteorang panggil Deli ni "Dog", sebab peristiwa ketua anjing tu, Deli pun dah biase dan tak kisah dah kiteorang panggil nickname dia camtu. Mula-mula tu dia mengamuk jugak bile kiteorang panggil dia Dog, tapi lama-lama dia pun tau dia tak boleh buat ape-ape. Pengajaran dari citer ni, sila berfikir dulu sebelum buang eh... sebelum cakap.

Sekian....

26 comments:

Cik Cookie said...

CC pun kadang2 lost in space.Cakap melalut samapi mana2.Last skali mksdnya CC lapar.

Hafiz Hamid said...

dog? bapak kasar, btw, klakar la...=)

Quni said...

hahahaha..
klakar btul la..
bleh plak salah ckp...
isshhkk...
kuikuikui...

Teja Evalea said...

xnk gelak.. xklaka lgsong..
hee.. sengeh jew ea..
dog kasa kew?kat indon ade owg pgil bapak dy papi.. lg r dasat hahak..

**terburai jua tawaku ini

jai@jezz said...

adoii...~ apa biul la member kau nih.. aku pon tergelak kt opis nih.. nasib x der sapa.. =P

musang said...

aku kejar anjing xpenah la..
tp kalo anjing yg kejar aku byk kali jugak

cerpelai said...

Member ko tu buleh tahan jugak parpunya.. KOrang panggil dia anjing, dia buleh selamba je?

Warff..!! Warff..!!

Anonymous said...

kawan kau si dog neh da kawen blom..??

kalao blom, aku nak kawenkan ngan adik aku.

same spisis..

suke sala ckp..

gile gak ah aku gelakkan die kalau die sala ckp.. hahaha!!

Kak UJie said...

wakakaka... sengal jek.. tp dier mesti kelako kan... dier kat ner skang?? hehehe

Jard The Great said...

miji.. aku komen dulu baru baca entri bole? ehehe

Jard The Great said...

ok.. da bc.. hahaha.. ape la dog tuu..

tp tak baik tau korang hambat anjing.. anjing tu makhluk Allah gak.. ehehe..

na.. da membebel plak aku.. ya ampun ye tuan blog.. ;p

Frodo Baggins said...

hahahhahahhaa ~


keja hanjengg??? kasihan beliau2 ni! dak deli tu mmg cacat arr!! klaka weii!!! muhkakakkaka ~ hanjeng polis sangat bersesuaian! terpilih? mmm maksud nyer keturunan Gaban yg dah pupus .. muhahahhaa


G taman uma aku lak, belasah hanjeng kat sini. Tapi kat sini, hanjengg berkeliaran x der arr .. cuma hanjeng yg stay dlm rumah!! ishhh ... kalau mula menyalak, perghhh ~ terganggu mimpi basah aku. Cisss

missdiya84 said...

kihkih....punyela semangat..sampai cakap pon dah salah..

hamek ko kene bahan seumur hidupmu huhuhu

Crazee Lazzy said...

hahaha sengal la deli tu.. same cam mmbr aku kat opis nii de sorng..

grand lavina = grand livia
kete perdana = kete putrajaya
maya karen = maya karim

byk lagi... so kite layan je org camni... hahaha

Anonymous said...

smua entry yg miji citer dgn kawan2 mesti kelakar giler n tergelak gile babung..mst best kawan dgn dorg sb xkering gusi..xsuke kawan skema..huhu..

miji said...

cookie divine:
hahaha, cara paling senang ckp jer nak mamam, kan sis

hafiz hamid:
hehehe kiteorang dah biase gurau kasar camtu... nama pun laki kan..

miji said...

Quni:
hehehe dia mmg camtu, ckp pun tak betul...

slap me plz:
eleh, tak nak gelak sudah... hehehehe tapi ko gelak jugak walaupun buat lawak sendiri...

miji said...

jezz:
hehehe dia tu mmg sengal tahap gaban, nak ckp ape2 pun tak pikir, terus ckp jer ape terlintas kat kepala otak dia...

the reds:
aku pernah gak kena kejar anjing dulu2 lah...

miji said...

cerpelai:
mmg parpu, tapi gurau kasar je panggil dog...

nini:
dog belum kawen lagi, baru putus cinta, sesuai sangat jodohkan dgn adik ko tu hehehehe

miji said...

missylily:
dia mmg sangat lawak orangnya, skrg kat politeknik shah alam sambung study (lagi muda dari aku dia nih)

jard:
camtu pun boleh yek, komen dulu baru baca, ikut suker ko lah jard..

aku kejar anjing sbb anjing tu kurang ajar sbb kejar aku dulu hahahaha

miji said...

frodo:
hahaha lu mmg lawak bro.. deli tu mmg jahanam orangya, selalu wat lawak membodohkan diri sendiri sbb salah ckp, nanti aku serang taman perumahan ko tu walaupun aku dah bersara kejar anjing..

p/s:bro citer mimpi basah cover sikit, blog aku ni tontonan umum hahahaha

miji said...

missdiya84:
hahaha mmg seumur idup dia nanti kiteorg panggil dia dog hahahaha

miji said...

fhad:
hahaha betul tu, layankan jer org yg camni... tak sangka aku ko ade member gak camtu, mcm teruk jer sakit dia hahahaha

miji said...

amy liana:
hehehe ko suker yer, nanti aku kenalkan ko dgn dorg sumer, mesti ko penat nak gelak jer nanti hehehehe

yoro okino said...

hohoho
teruk laa korang nie
sian angjing tu..

miji said...

yoro okino:
hehehe anjing tu jahat, kacau kiteorang padahal kiteorang ni lanun

Blog Widget by LinkWithin