Jawapan Periksa Yang Jujur

Oct 6, 2009

Citer ni berlaku masa zaman aku berada di tingkatan 5, aku ni bersekolah di sekolah lelaki sajer, tak bercampur dengan perempuan. Jadi tahap kenakalan budak-budak kat sekolah aku ni memang melampau dari tahap dewa. Kalau kes bargaduh antara pelajar tu dah jadi perkara biase kat sekolah aku, sampai mati pun ade dorang bergaduh. Dulu mase aku mula mendaftar tingkatan 1 kat sekolah tu, hari pertama orientasi jer dah ade yang bergaduh sampai mati depan mata aku, takut jugak aku tengok.

Oklah kite sambung citer aku tadi, masa di tingkatan 5, aku dah jadi senior kat sekolah tu, geng2 aku antara yang jadi kepala nakal kat sekolah tu. Aku sendiri kena panggil ketua geng 6 Jahanam, sebab aku dan 5 orang lagi member aku berkawan rapat, pergi mane2 pun enam orang ni jugak. Kalangan kawan-kawan yang lain pun semuanya otak biul dan sewel gak macam aku, sampai kadang-kadang cikgu pun malas nak melayan kiteorang.

Antara 6 sekawan ni, ade sorang member aku yang sangat sewel otaknya, dia ni bernama Rafiq tapi kiteorang panggil dia Botak je senang (adelah sengal macam member aku Pipi tu). 5 lagi bernama Tabak, Alif, Are-nip, Syaf dan Miji (akulah tu hehehe..). Kejadian ni berlaku masa kiteorang baru lepas menjawab kertas peperiksaan SPM subjek Sains, aku dan 5 lagi member aku pergi melepak kat kantin sambil berborak hal soalan SPM tadi.


Syaf: Soalan yang dia tanya berikan penjelasan mengapa berlaku pembakaran di luar tabung uji tu korang jawab ape?

Aku: Aku bedal je, tak ingat pulak ape aku tulis tadi.

Are-nip: Ala tu senang je, aku jawab sebab ade oksigen di luar tabung uji.

Alif: Oh tu ke jawapannya?

Are-nip: Agaknyalah kot, kau jawab ape Botak?

Dengan muka selamba Botak menjawab

'

'

'

'

'

'

'

'

Botak: Hanya Allah yang maha mengetahui.

Punyalah sempoi si Botak ni jawab soalan SPM camtu, nak hancur masa depan agaknya. Tapi kiteorang punya gelak macam nak pecah perut mengenangkan si Botak tu punya selamba jawab camtu walaupun kiteorang dah tau yang dia tu memang sewel. Memang tak salah jawapan Botak tu, memang Allah tu maha mengetahui, aku pun tak menafikannya, tapi kalau jawab camtu time soalan SPM subjek Sains, nak ke dorang terima. Lepas result SPM keluar, Botak dapat 5C untuk subjek Sains, kira berbaloi lah jugak kot dia jawab camtu. Entahlah...

Sekian...


31 comments:

fhad said...

hahah botak tu mmg sempoi.. bgus je jawapan die.. hahah... aku dulu time exam math aku lukis2 je kat kertas 2.. aku ni bdow math.. hahah

Nini said...

tak pulak aku ingt ade soalan tu kat subjek sains SPM dulu..

ekeke!!!

tp kawan kau mmg sengal..

5C?? Syukurlaa wehh!! aku dapat lg sikit dr 5 taw..??

Hafiz Hamid said...

haha, konpem pecah pmeriksa tu nk tanda..

miji said...

fhad:
hehehe ko samelah dgn Botak tu, masa Addmaths, dia boleh melukis plak, mengamuk cikgu aku tu

miji said...

nini:
soalan tu lebih kurang camtulah, aku tak berape ingat...ye ke, ko dapat berape daa?

miji said...

hafiz hamid:
aku dah dapat rase ape pemeriksa tu rase hehehe

Hidayah said...

aku penah jawab camtuh masa trial SPM...trial kan cikgu2 skola je yg tanda...membebel gile cikgu kimia kat aku...die ckp...saya tak pernah ajar suh jawab macam tuh...hahahaaha

jai@jezz said...

aduhaii...~ sengal menyegal la kawan kau tu... adusss.. ngan selambarr... hanya tuhan yang maha mengetahui..~

miji said...

hidayah:
hehehe samelah ko dgn Botak tu, dia selamber badak je buat jawapan yg mane dia tau

miji said...

jezz:
hehehe jezz, biaselah nama pun laki, sengal camni kira biase jer hehehe

missdiya84 said...

kihkih...confirm pemeriksa gelak sampai kuar air mata nye..dpt jawapan macam tuh huhuhu..

sekurang2nye hilang gak boring pemeriksa time tengah check kertas exam kihkih

Dj Epoi said...

Hebat2 Siut kekawan Lu......heheheh
Jawapan....ala Binawe pecah perut kah!!!

Heheheeheh...

Oh yer!! jangan lupa mai rumah Gua 17 nanti k.....Register kedatangan kat ruangan komen k.....

Boley kita borak2 panjang ngn Abg Lu..

Pergh!!!! lagu2 sezaman ngn Gua banyak melepak kat sini siut heheheh!!!

~amy liana8886~ said...

aduh..mmg sengal giler la..ada ke patut jawab cmtu..mesti pemeriksa bg markah kesian n mungkin pemeriksa tu org alim sb btul jgak jwpan dia tu kan..haha..

✖sLap mE pLz!™✖ said...

kire jawab jgak..
bgus botak..
ade inisiatif sndirik..
klu xjwb kn lgik truk...
syabas buat botak! hee

✖sLap mE pLz!™✖ said...

kire jawab jgak..
bgus botak..
ade inisiatif sndirik..
klu xjwb kn lgik truk...
syabas buat botak! hee

MiSsyLiLy said...

hehehehe... tuhan je lah yg tau betape sengal nye kwn ko tu...

+betterSINGLE+ said...

hahahahaha mmg sempoi..
cayalah de..

The Hobbit Frodo said...

muhkakakkakakaka



gilerrrr klaka dak botak tuh!!
hanya allah yg maha mengetahui
dan result jugak allah jua yg mengetahui ... dushhhhh ~ xoxoxo


der member aku sorank ni, tanya ko jwb camner .. ader arr!! katanya, tp wa letak komen kat bawah paper ... ko ltk per?


"cikgu kasihani saya, smlm sakit perut x sempat baca abis buku ~ saya janji kalau ckgu bg lulus cipuut pown saya akn jadik org berguna"


mangkokk babun gilerr ~ mau terputus leher kitaorg gelak!! kahkahkah ...


p/s: tp dia mmg jadi org berguna akhirnya .. entah camner ayat2 pngasih tu berkesan meluluskan beliau.


>____<

easza said...

kompom botak lulus dgn cemerlangnya sebab....... cikgu kata "budak ni betul2 pasrah pd ketentuan Allah..."...

Ketua geng 6 jahanam ye miji??? Adalah sikit muka tuh!!! hahaha....

miji said...

missdiya84:
betul gak tu sis, aku pun rase cikgu yg check tu mesti gelak tahap cipan punyer

miji said...

dj epoi:
Botak tu mmg binawe perangai dia...hehehehe

ok ade kesempatan nanti aku dtg rumah lu dgn abg gua si Cerpelai tu...

lagu ni khas utk bloggers zaman lu bro hehehe

miji said...

amy liana:
aku tak rase pemeriksa tu alim, maybe pemeriksa tu pun layan lawak sengal camtu hehehe


slap me plz:
ko pun boleh plak bagi kata semangat kat Botak tu...

apehal sampai 2 kali ko komen ni hehehehe

miji said...

missylily:
hehehe aku pun tau gak betape sengalnya dia tu keh..keh..keh..


bettersingle:
mekasih singgah blog aku ni

Quni said...

hahahaha...
lawak tul si botak...
mesti pemeriksa pening nak tanda kertas dia..
ok la tue 5c..
kredit gak kan...
huhuhuhu...

miji said...

frodo:
samelah member ko dgn Botak tu, mmg kepala sempoi, jawab ikut sedap tekak je

p/s: baguslah member kau jadi org berguna, Botak pun dah jadi polis kat bkt aman tu

miji said...

easza:
tak jugak lulus dgn cemerlang si Botak tu, paras idung jer


ye akulah ketua 6 jahanam, ade masalah ker???? hehehehehe

miji said...

Quni:
kesian kat pemeriksa tu, serba salah nak bagi markah camner hahahaha

♥ayudeadwish♥ said...

dia banyak pikir... tu yg jadik botak~`

miji said...

ayudeadwish:
dia tak botak pun, kena panggil botak sebab ayat dia ckp dia ade adik botak hehehe

Nini said...

sains dulu aku dapat sikit..

kurang dr dua..

kau ni mmg ramai kawan2 sengal an..??

hehe..kalau lepak ngan korg mst gelak golek2 gile2 pny laa kan..??

miji said...

nini:
bleh je nak lepak dgn bebudak aku, tapi ko kena tahan kena kutuk, perli dan bermacam lagi...

pastu ko kena bawak perut spare sebab takut perut ko pecah sebab gelak byk sngt hehehehe

Blog Widget by LinkWithin