Ape Gunanye????

Sep 10, 2009

Malam semalam, aku keluar lagi melepak dengan sahabat baik aku, sape lagi kalau bukan Acoi. Tempat melepak macam biaselah, kedai makan yang boleh kata hari-hari aku melepak kat situ (agak2 dah berape banyak duit aku melabur kat kedai makan tu??). Tengah sedap melayan citer Johan Rambot (citer Rambo lah tu), datang pulak lagi 3 orang member aku melepak sekali, iatu Pejal, Shaz dan Erin. So budak-budak bujang ni ape lagi kejenya berborak kosong jelah sambil layan tengok tv.

Aku macam biaselah, jarang nak menyampuk ape yg dorang tu berborak, aku lebih banyak layan tengok citer Rambo tu (lama tak tengok). Macam-macamlah yang diborakkan oleh member-member aku ni, dari topik politik, berita sukan, hal keje dan sampailah topik puasa ni. Acoi mula bercakap yang dia penat berkerja di luar ofis (nama pun sales person), penat berjalan dan cuaca pun panas je kat luar, lagi pulak bulan puasa ni, so tekak pun haus. Aku pun bersetuju dengan Acoi sebab aku pun kadang-kadang ditugaskan kerja di luar ofis, keadaan cuaca yang tak menentu ni buat aku jadi letih dan haus sangat.


Erin pulak mengatakan yang dia mengalami kekurangan air dalam badan, sebab kejenya hanya didalam ofis, dan aircond tu menyejat air dalam badan dia (tah betul ke tidak teori dia ni). Tiba-tiba Pejal pun bercakap yang dia sangat konsisten berpuasa sampaikan naik kering bibir dia berpuasa. Sikit air pun tak singgah ke bibir dia, menjaga puasa punya pasal.

Acoi: Sepanjang hari ko pose, langsung sikit air pun tak kena bibir ko?

Pejal: Yelah, aku pose dengan bersungguh-sungguh tau, bukan macam korang.

Acoi: Kalau camtu baik ko tak payah pose je.

Pejal: Apehal pulak?

Acoi: Dah sah-sah ko tak sembahyang, abis ko cakap sikit air pun tak kena bibir ko kan. Kalau sembahyang kan kena amik air sembahyang, so kenalah jugak bibir ko tu dengan air kan!!!. Baik tak payah pose kalau ko tak sembahyang hahahaha!!!!

Pejal: Jahanam ko!!

Camtulah keadaan Pejal dan Acoi yang pantang berjumpe mesti nak bergaduh secara sengal camtu. Kiteorang yang lain tergelak-gelak berdekah-dekah lepas dengar ape yang Acoi cakap. Ade betulnya cakap Acoi tu walaupun di sebenarnya bergurau. Di bulan yang mulia ni, kite semua hendaklah melakukan banyak amal ibadat, tak guna hanya berpuasa je semata-mata tanpa melakukan ibadat. Lagipun solat tu tiang agama dan dituntut untuk kita mengerjakannya...

Sekian...


26 comments:

tangan hitam said...

aku setuju bro..xguna pose klau xsemayang

Metamorphosis Boy said...

poyo je Acoi tu..dia pon terawih kat kedai makan..berjemaah ngn rambo lagi..

jai@jezz said...

kah kah kah...!!! gelak guling2x doh... kantoi gak member kau tuh x semayang... hehehehe...

Nini said...

itu caranya menjerat pengakuan dalam senyap!!

hahaha!! tahniah kepada Acoi!!

MiSsyLiLy said...

hahahaha.... lawak2...
kwn2 ko neh sempoi eh...

**miji cam ustaz**

~amy liana8886~ said...

lawa background baru nie..tp mmg lawak r kalau si acoi tu..ada je dia..

fieza a.k.a ibu azwar qaiszar said...

hehehe..
acoi tu sape??
Rasol tu ke..hiks.
nampak cam pendiam..
betul gak kate dia tu..
pose beriya2...tapi tak sembahyang..
tak guna gak kan..

ina said...

da beratus ribu duet korg abes kt kedai mkn tue kan an?? ;P

btw.., pndai acoi memasang jerat.. ahaiii~!!

fathiahRAIHANA said...

hohooo sdp2 sje
kne kn owg gtu:D

TuN TeJa said...

Assalamualaikum...ini ustazah sepiah ya....adik2 malam2 tak elok keluar lepak2 ya..lebih baik adik2 pegi sembahyang terawih,atau lepas balik terawih ddk di rmh agar tidak terjadi pekara2 yg tidak diingini...hukk..hukk...sekian muhahahahaha....

miji said...

tgn hitam:
betul tu bro...nanyi lagu sepohon kayu jer hahaha

metamorphosis boy:
kiteorg lepak lepas solat terawih ler bro..

miji said...

jezz:
hehehe tu tak taulah dia semayang ke tak hehehe

nini:
tahniah kat acoi jer??? aku takde ker?

miji said...

missylily:
dorg sempoi dan biul tahap gaban...

mcm ustaz ker.. hehehehe

amy liana8886:
lawa ker background ni hehehehe.. acoi mmg seorg yg biul hehehe

miji said...

fieza:
tulah orgnyer, namapk je pendiam tapi bpk segala setan tu hahaha

ina:
beratus ribu takdelah lagi... tapi beribu tu mmg betul dah habis duit aku kat kedai tu

miji said...

fathiah raihana:
biaselah mulut takde insurans mmg camtu hehehe

miji said...

tun teja:
ceh sis... kiteorg melepak biase je, tapi lepas solat terawih baru melepak... biaselah bujang hehehe

Jard The Great said...

ahaha.... pandai kenakan kawan

abang besi said...

naseb bek lpk2 n mkn mlm..klu lu ckp siang td,pastu kitorg tau lu tk pose ngn geng2 lu...hehehehe....best tk lpk situ?

Dj Epoi said...

Bagus ar....ingat mengigati huhuuuuuu!!!!

Nih Pirates Muslim nih hehheheh!!

cookie devine said...

loyar buruk kwn hang

Quni said...

uikk...
si Acoi tue bleh jadi ustaz la...
kuikuikui...

fhad said...

haaaaa... terkena juge mmbr ko tu kan miji.. adoi.. aku kalo jd die pun aku sound camtu je.. bende betol.. hahah.. syabas ke atas anda dan juge rakan2.. chewahhh..

miji said...

jard:
ye...kiteorg mmg pandai loyar buruk & mengenakan kwn2...sile amik kiteorg bekerja dgn anda hahaha

abg besi:
gua pose wooo... launun pun pose mesti penuh hahaha... best giler lepak situ, mkn pun sedap hehehe

miji said...

dj epoi:
hehehe mmg gua muslim bro... walaweiii..

cookie divine:
hehehe biaselah sis...tu gurau manja namanye hehehe..

miji said...

quni:
acoi tu boleh jadi ustaz... tapi perangai tak mcm ustaz ler..hampeeiihhh jer hehehe

miji said...

fhad:
hehehe pejal tu mmg selalu terkena dgn kiteorg hahaha...dia pun bpk setan gak tu keh..keh..keh..

Blog Widget by LinkWithin