Kisah Seram Ker???? (Part 1)

Aug 4, 2009

Oklah cerita pasal kisah seram ni, aku pasti ramai yang pernah melalui atau pernah dengar cerita dari kengkawan korang kan. Aku pun tak berape nak teruja sangat dengan benda-benda camni, maklumlah dari kecik lagi aku dengan adik beradik aku dah didedahkan dengan kisah seram camni. Maka perasaan takut tu dah menular dalam diri semua manusia yang terkena gangguan begini (aku pun takut-takut berani jer.. hampeh). Aku banyak kali pernah terkena gangguan mahkluk halus ni, tak caya tanya cerpelai (abang aku tu..), dia taulah kot kalau dia ingatlah. Dari kecik sampai besar ni pun aku pernah melalui kes camni.


Tapi kali ni aku nak citer kes aku masa aku belajar kat politeknik dulu, kes aku duduk rumah sewa yang terletak betul-betul di belakang sebendang sawah yang luas terbentang (macam lagu pulak). Masa tu awal tahun 2004 rasanya lah, aku ditawarkan untuk meyambung pengajian di sebuah politeknik di Melaka (cehh..umur dah lewat baru nak belajar). Oleh kerana politeknik ni takde kamsis atau asmara eh asrama, maka aku terpaksa mencari rumah sewa, yelah kalau tak cari nanti nak tinggal kat mane pulak. Akhirnya aku dapat sebuah rumah dan dikongsi bersama 9 orang yang lain (ambik kau, satu rumah duduk 10 orang, padat wooo..), 2 orang senior dan yang lain junior jugak macam aku. Biasalah dah sampai aku terus pusing satu rumah nak tengok keadaan sekeliling camne lah kan (macam baru 1st time datang Melaka). Malam pertama kiteorang lakukan aktiviti suai kenal antara satu sama lain, aku sorang jer datang dari Selangor, 2 dari Seremban dan yang lain semua dari Johor.


Tiba-tiba sorang senior ni bukak cerita seperti dibawah ni

Senior: Korang baik-baik kat rumah ni, rumah ni 'keras' sikit, aku dah banyak kali kena kacau kat rumah ni.

Junior: Kena kacau camne tu?

Senior: Tengah belajar 'dia' boleh main lampu, ketuk sliding door, main lari-lari kat belakang rumah, pernah jugak time tido kena hempap dengan 'benda' tu. 'Benda' tu ade mak dengan anak kecik dia.


Aku tergamam jugak dengar cerita brader tu, betul ke ape yang aku dengar ni, semua bebudak junior pun sama tergamam macam aku (dah takutlah tu). Tapi aku malas ambik pusing citer brader tu tadi, aku rasa selagi aku tak ganggu 'benda' tu takkan 'benda' tu nak kacau aku ye tak. Ternyata sangkaan aku meleset macam ekonomi tengah meleset sekarang ni, dalam pukul 6.00 pagi camtu sedang semua tengah nyenyak tido, aku dikejutkan oleh jam loceng member sebelah katil aku (korang ingat sape kejut?). Pada mulanya aku malas nak bangun tutup jam loceng dia, tapi dah berdering berkali-kali pun dia tak tutup-tutup jugak, aku naik angin terus bangun tutup jam loceng yang terletak kat sebelah telinga dia jer. Aku terkejut bila tengok dia tengah menggigil dalam selimut dia, aku terus tarik selimut dia, habis basah baju dia dengan peluh dia sendiri. Aku pun tanya kat dia apa yang dah jadi, dia cakap yang 'benda' tu menjelma depan muka dia dalam bentuk budak kecik, pastu tergelak-gelak mengajak dia bermain, dari pukul 3 pagi sampai lah jam dia berbunyi pukul 6 tu, 'benda' tu berbisik-bisik ajak dia main. Terkejut aku dengar, sebab aku memang tak dengar apa-apa pun walaupun aku yakin yang aku tak tido mampus (ye ke?).


Aku pun ajak dia bangun dan solat subuh sama-sama, lepas tu barulah ok sikit muka dia, tak pucat macam tadi (aku pun dah takut jugak time tu). Hal tu kiteorang diamkan jer, tak nak citer pun kat bebudak rumah yang lain dan kiteorang harapkan tak jadi lagilah kes camni. Keesokan harinya jam 1 pagi, masa tu tinggal aku dan 2 orang lagi jer yang belum tido, aku tengok tv dengan sorang member dan yang lagi sorang tengah basuh pinggan kat dapur. Tingkap dapur tu menghadap ke luar rumah dan boleh nampaklah sawah kat luar tu. Tiba-tiba terdengar bunyi member aku yang tengah basuh pinggan tu menjerit, kelam kabut aku dengan sorang lagi member aku berlari kat dia. Tengok-tengok dia dah terduduk kat lantai, cepat-cepat aku angkat dia, bawak ke ruang tamu. Belum sempat aku tanya, dia dah bagitau yang dia ternampak satu lembaga perempuan berpakaian putih tengah berdiri kat luar tingkap pandang kat dia. Terkejut aku dengar, berdiri terus bulu roma aku, senior aku yang baru keluar dari bilik cuma cakap "biasalah tu 'dia' nak kenal dengan kau, kau kan orang baru".


Lepas tu kiteorang pun masuk ke dalam bilik sebab nak tido, aku tengok member aku tu masih lagi dalam keadaan terkejut (mau tak, kalau aku pun dah pucat). Aku terus lelapkan mata, tak sampai beberape jam, aku terbangun dari tido, aku terasa berat sangat nak bangun dari katil, terasa semacam ada benda yang menghempap belakang badan aku (tengah tido meniaraplah tu), mata aku pun berat sangat nak aku bukakkan. Tengah aku berusaha nak gerakkan badan, aku terdengar semacam ada suara budak kecik tengah tergelak-gelak kat belakang badan aku sambil cakap "hahaha mainkan dia, mainkan dia", berdiri bulu roma aku terdengar suara yang betul-betul menyeramkan tu. Aku dah tak tau nak buat apa, aku cuba nak baca apa-apa surah, tapi langsung tak terkeluar dari mulut aku, aku betul-betul hairan, langsung tak sepatah pun aku boleh bercakap. Aku kuatkan jugak semangat menjerit "Allahhuakbar", lepas tu terus aku boleh bangun, aku capai jam, baru pukul 4.30 pagi, aku terus sambung tido balik, tapi sampai ke pagi tak boleh lelap mata aku. Tapi gangguan tu tak berakhir kat situ jer, selang beberapa hari terjadi lagi, tapi kenalah tunggu....


Bersambung...

9 comments:

emilyrockz said...

ok sekian. agak seram sebab penah xperience. haha. nyesal lak baca. ampes sungguh. ;p

miji said...

emilyrockz:
hehehe tu baru part 1, nanti aku sambung lagi, mekasih singgah..

Jard The Great said...

serammmmmmm.. cett!!!

nways.. salam singgah.. ;p

jai.jezz ^.~ said...

ni cerita betul kew... x semput kew korang dok reramai cam tuh.

cerpelai said...

Seram betul.. Berdiri bulu idung gua..!!

miji said...

jard:
mekasih singgah jard

jezz:
laa citer betul lah, semput gak lah duk reramai kat umah tu

cerpelai:
panjang giler bulu idung lu..

MiSsyLiLy said...

baru sempat baca citer ko miji.. seram lew..

miji said...

missylily:
takpe baca jer tak kena bayar... hehehehe

ina said...

baru nk bace cerita seram ko nie...
ishh.. klo ak da pindah da.. tak duk kt umah tue.. huhu

Blog Widget by LinkWithin