Kisah Seram Ker???? (Part 2)

Aug 10, 2009

Lepas jadi gangguan kat aku dengan budak-budak bilik aku tu, kiteorang pun pakat citer kat budak-budak rumah yang lain, supaya dorang semua tau lah ape yang dah jadi kat rumah tu ye tak (kang cakap aku tak bercampur dengan orang pulak). Macam-macam reaksi datang dari dorang, ade yang percaya, ade jugak yang kurang percaya (tak kena lagi kat dorang, dah kena baru tau). Budak senior tu macam biaselah, dorang cuma cakap tu semua perkara biasa, mungkin dorang dah kena lagi teruk kot.


Selang 2 hari, sorang budak bilik aku nak keluar dari rumah tu (Nizam nama dia), dia cuma cakap nak carik rumah sewa lain, aku pun heran, langsung dia tak bercakap ape-ape, tau-tau nak blah camtu jer. Budak rumah yang lain pujuk jugak jangan keluar, tapi dia tetap nak keluar jugak dengan alasan duduk kat rumah ni nanti boleh kena penyakit (penyakit lutut dia). Nak tak nak kiteorang biarkanlah dia keluar dari rumah tu (dah dia nak blah sangat.. lantak). Malam tu aku dengan 7 budak rumah tu keluar pergi makan malam kat kedai dekat kat tempat belajar aku tu, sorang lagi nak tinggal jer kat rumah, nak mintak tapau jer makanan, dia malas nak keluar (nama dia Pejal). 2 lagi budak senior balik ke kampung dorang kat Johor lah kot (tak ingatlah sebab dah lama sangat), so rumah tu memang tinggal member aku tu sorang jer.
Masa tengah makan tu, kiteorang terjumpe dengan Nizam yang dah pindah keluar dari rumah aku tu, aku tarik kerusi kat sebelah dia terus tanye, seperti dialog di bawah:

Aku: Apehal sebenarnye kau nak blah dari rumah tu?

Nizam:
Malas lah aku nak citer.

Aku:
Cakap jelah, aku nak tau.

Nizam:
Aku sebenarnya tak tahan lah, tiap-tiap malam aku kena kacau dengan 'hantu budak' tu, dia bisik-bisik ajak main dengan dia, tak tido malam aku.

Aku:
Oh camtu, tapi aku dengan budak bilik lain takde pulak kena kacau bisik-bisik camtu.

Nizam: Tu yang aku pelik, kenape aku jer yang kena.

Aku pun meninggalkan Nizam tu dengan seribu pertanyaan (konon seribu), start motor terus bergerak ke rumah dengan budak-budak yang lain, sampai rumah tepat pukul 2 pagi (biaselah bujang lepak sampai pagilah). Aku tengok si Pejal yang tak nak ikut keluar tadi tu duduk kat atas motor dia kat luar rumah, aku fikir mungkin dia nak ambik angin jer kot, tapi sangkaan aku meleset (macam pelesit). Rupa-rupanya dia baru lepas kena kacau dengan 'hantu' kat rumah sewa aku tu, dengan muka pucat lesi tu dia pun bagitau. Masa dia tengah baring kat ruang tamu sambil tengok tv, dia terdengar bunyi budak ketawa kat dalam bilik dia (dia bilik depan, aku bilik belakang... tak sama bilik), dia pun pergi bukak pintu bilik tu nak tengok sape yang ade kat dalam. Bila dia tengok kat atas katil dia tengah terconggok sorang budak kecik tersenyum dan renung kat dia sambil cakap "jom main", ape lagi kelam kabut lah dia tendang pintu depan terus keluar rumah. Kejadian tu masa tu baru jer 10-15 minit berlaku sebelum aku dengan budak-budak rumah sampai kat rumah balik dari makan.

Aku terang-terang rase seram giler malam tu, aku pun tak tau kenape, member-member yang lain terus senyap tak bersuara (baru dorang tau aku tak menipu). Sudahnya, malam tu semua pakat tido kat ruang tamu termasuklah aku (seram wooo...), tapi sampai pagi tak tido jugak sebab semua sibuk berborak citer pengalaman seram masing-masing. Tepat jam 4.30 pagi, aku terjaga sebab Pejal kejutkan aku dari tido, mula nak marah jugak tapi tak jadi bile aku dengar bunyi suara budak kecik ketawa kat dapur. Aku gagahkan jugak diri pergi tengok kat dapur tu dengan bertemankan Pejal ni kat sebelah (giler kau nak pergi sorang..), yang lain semua tengah nyenyak tido, tapi sampai kat dapur pintu bilik air tiba-tiba tertutup sendiri, terperanjat kiteorang terus tak jadi nak tengok. Aku pun cadangkan kat Pejal supaya buat bodoh jer, jangan layan 'benda' tu. Tapi tak cukup dengan tu, ade lagi yang mahkluk tu ganggu kitorang, nak tau tungguuu part 3...

10 comments:

jai.jezz ^.~ said...

uishk.. giler doh.! serius kalau aku jadi kau mau aku blah dari umah tu.. giler seram..!!! asal budak tu kacau korang yerk.. ntah-ntah budak tu kena bunuh kot.. gelak gak aku kejap member kau kecut punya pasal siap tendang pintu keluar umah.. sampai tak sempat guna tangan dah nk buka pintu.. kah kah kah..!!

miji said...

jezz:
kalau aku pun dah sepak pintu dah, mane boleh tahan kena kacau camtu, ade sebab kenapa budak tu kacau org dan kenapa aku tak blah gi rumah lain, baca sambungan nanti

jai.jezz ^.~ said...

kah kah kah,.... klu aku tak payah tendang doh. terus rempuh jerk pintu tu.. kah kah kah... ok-ok aku sabar menunggu part 3 ni..

Lionel Azry said...

mak hantu!~~~ :P

Jard The Great said...

sebarkan kat org len spy org lain takut ek? ehehehe...

Monkey D Luffy said...

erk

pindah jer ler

miji said...

lionel azry:
bukan mak yg hantu, hantu tu yg hantu... hehehe

jard:
bukan nak menakutkan tapi sekadar nak citer pengalaman sendiri dan berkongsi pendapat jer jard

luffy:
nak pindah tak dapat umah sewa yg ok, ade pun dah nak roboh

BUJANG SUSAH said...

Assalamualaikum... Salam ziarah dari sahabat.. nice blog n good entry.. uiiiiiiiii... ganaihnya... takotttt....
Sedikit tips dan info buat teman2 bloggers.. perkara remeh yg kita kurang perasan.. sila
klik disini.

i love you full.. ha..ha..ha..ha...ha..

Teruskan menulis.. dan semoga sejahtera sentiasa.
wassalam

miji said...

bujang susah:
Waalaaikumsalam, thanks utk tips tu bro, sebenarnye aku dah tau tapi malas nak buat hahaha, oklah aku buat sekarang yer kehkehkeh

ina said...

huiiishh... menyeramkan.. korg bleh lagi stay kt situ.....

Blog Widget by LinkWithin